Lapsevanematele...

Tegelikult ma usun, et siin loevad mõistlikud inimesed, aga noh, nii üleüldiselt...

Palun õpetage oma lastele, et...

  • oma pere jaoks eriline olemine ei tee sind automaatselt eriliseks kellegi teise jaoks;
  • maailm ei ole sulle midagi võlgu, sul pole õigust esitada nõudmisi;
  • kui sinu heaks midagi tehakse, ütle aitäh, see meeldib inimestele ja on viisakas;
  • kui sulle öeldakse, et oled teinud midagi inetut - ka kogemata, ikka ju juhtub-, siis sõnad "Palun vabandust" või "oi, ma ei taibanud, et see niimoodi mõjub" on asjakohased ega tee sulle haiget;
  • ülbus ja nõudlikkus, samuti rahaahnus ja kalkus teevad haiget küll, sulle endale kõige rohkem;
  • Mina ja Mina Ise on kõige saatanlikumad nõuandjad üldse - selle kohta muide planeerin üht tunnistust, septembris, ma oletan;
  • on lubadusi, mida iial ei murta;
  • murdmatute lubaduste murdmine teeb sind ennast tühiseks;
  • võõramaks jäänud tuttavatele, kes ei ole sulle midagi halba teinud, öeldakse vähemalt möödaminnes tere, see on elementaarne viisakus. 
Üsna raske on uskuda, et hoolivad vanemad sellised asjad õpetamata jätavad või lapse kodust välja lasevad, enne kui neil on veendumus, et laps oskab lugupidamisvääriliselt käituda... Aga, nojah, lapsed on ju kavalakesed ja oskavad vanematele vajadusel väga head muljet jätta. 
Muide, ahviarmastus ja oma lapse vigade suhtes pime olemine olid enne emakssaamist minu suurimad hirmud. On minulgi olnud juhmi lapseuskumise hetki, õnneks on tõde iga kord päevavalgele tulnud.

***

Ma tunnen praegu tugevat võõrhäbi sellesama noore inimese uskumatu matslikkuse pärast, kellel kevadepoole värvid ära kadusid... veel tugevamat viha tema vanemate vastu, kes on lasknud oma lapsel nii mitmes mõttes kõveraks kasvada... hirmu, sest olles ise samas vanuses olnud veel hullema iseloomuga, oskan karta selle lapsukese tulevasi haigetsaamisi... ja õuuudset kannatamatust, sest ei suuda kuidagi ära oodata Jumala hea töö vilja avaldumist selle kalli-armsa kullakese elus. Samas on põhjust olla lootusrikas, sest inimene langeb ikka kõige madalamale - kui on vaja madalale langeda) üsna vahetult enne, kui Jumal ta päriselt üles tõstab, mõelge näiteks H. H. särgiloo peale või...

Comments

Popular posts from this blog

Muid mõtteid

Kuna on ju teisipäev

Maasikad!